همه چیز از آنِ غالب می شود / ترانه ای از گروه جاودانی ABBA

فرستاده شده: سپتامبر 17, 2010 توسط passionofanna در ABBA, Music

دیگر نمی خواهم سخنی بگویم؛ از آنچه میان من و تو گذشته است /
گرچه مرا آزرده است /
اما اینک به تاریخ پیوسته است /
تمام توانم را بکار بستم، آنگونه که تو نیز کردی /
دیگر سخنی نیست تا بر زبان آوریم؛ و نه تکخال معجزه آسایی که عیان داریم/

همه چیز از آنِ غالب می شود /
و مغلوب در گوشه ای با حقارت خویش می ایستد /
می ایستد در جوار آنکه غالب است، این تقدیر برنبشته ی اوست /

من در میان بازوانت بودم /
گمان می کردم بدانجا تعلق دارم /
در ذهن خود می پرورداندم که معقول جلوه کنم /
برای خود پرچینی ساخته بودم، آشیانه ای /
گمان می کردم که در آنجا نیرومند خواهم بود /
اما گمانم باطل بود، نادان بودم /
اسیر دست آئین ها /

خدایان در آن بالاها تاسی می اندازند /
ذهن هاشان از قالبی یخی نیز سردتر است /
درست در همان هنگام، یکی این پایین، عزیزی را از دست می دهد /
همه چیز از آنِ غالب می شود /
و مغلوب، راهی جز فروغلتیدن در اعماق ندارد /
به همین سادگی، به همین روشنی /
من چرا دیگر ناله و شکوه براه کنم /

اما به من بگو، او نیز تو را آنگونه می بوسد که من پیشتر می بوسیدمت؟ /
احساس مشابهی در تو برمی انگیزد، آنگاه که نامت را بر زبان می آورد؟ /
جایی در اعماق قلبت، باید بدانی که دلتنگت گشته ام /
اما چه می توانم بگویم؛ قوانین باید گردن نهاده شوند /

داوران، تصمیم خواهند گرفت /
و کسانی چون من، باید بر تصمیم آنان مطیع باشند /
تماشاگران این نمایش، اغلب پست باقی می مانند /
بازی از نو دوباره به جریان می افتد؛ یک معشوق یا رفیقه ای /
چیزکی یا انبوهه ای /
همه چیز از آنِ غالب می شود /

دیگر نمی خواهم سخنی بگویم، اگر آنچه بر زبان می آورم، موجب ناراحتی ات گردد /
و می فهمم، که آمده ای دستانم را بفشاری /
پوزش می خواهم، اگر این کار در تو حس بدی برمی انگیزد /
که مرا در تنش و غلیان بینی، بی هیچ اتکای به نفسی /
اما خودت نیک می دانی که: همه چیز از آنِ غالب می شود /
همه چیز از آنِ غالب می شود /
————————————————————————————————————————–
توضیح ضروری: برای حفظ شاعرانگی ترانه، در مواردی از ترجمه ی واژه به واژه پرهیز شده است!
برای دانلود فایل صوتی ترانه، اینجا را کلیک کنید

دیدگاه‌ها
  1. faryad می‌گوید:

    nice

بیان دیدگاه